Понеділок, 23.10.2017, 07:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Костопільська ЦСПШБ

Меню сайту
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Як часто ви відвідуєте нашу бібліотеку?
Всього відповідей: 116
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Конкурс «Шкільна бібліотека-2017»

Костопільська загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів №6

Конкурс «Шкільна бібліотека-2017»

Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»

 

 

 

Тема досвіду

«Місце шкільної бібліотеки в єдиному

навчально-виховному просторі»

 

Лемішевська Наталія Анатоліївна,

                                   завідуюча шкільним сектором №6

                                   Костопільської ЦС ПШБ

                                   м. Костопіль, Рівненська область

Бібліотека завжди була збирачем, хранителем і дослідником творів друку, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання поколінь. Без шкільної бібліотеки неможливо уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних  працівників, учнів і батьків. Тому своє основне завдання, як шкільного бібліотекаря, я вбачаю у прищепленні дитині  любові до книги, як джерела пізнання і громадського виховання, опануванні літературною мовою, морально-естетичному та національно-патріотичному вихованні, розвитку духовного світу школяра.

Серед основних напрямів роботи своєї шкільної бібліотеки слід визначити:

  • обслуговування вчителів та учнів
  • інформаційне забезпечення навчально - виховного процесу
  • соціокультурна діяльність
  • робота з читацьким активом
  • популяризація книги та читання
  • вивчення читацьких інтересів та виховання культури читання
  • краєзнавча робота
  • робота з обдарованими дітьми
  • робота з батьками
  • співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.

Головною метою виховання культури читання в школі є те, щоб учень сам дійшов висновку, що жоден вид діяльності неможливий без постійного пошуку інформації. Роботу з читачем розпочинаю зі знайомства учнів зі шкільною бібліотекою.  Як правило, це групова екскурсія з елементами гри – подорожі (Додаток 1). Я розповідаю маленькім читачам про те, що у кожній школі є кімната, де живуть тисячі мудрих і вчених друзів. І з ними можна порадитись, отримати допомогу. Ці розумні, мудрі друзі – книги. Їхній дім називається бібліотекою. Під час екскурсії діти знайомляться з правами та обов’язками читача, потім пропоную переглянути книжкові виставки різноманітної тематики: «Письменники дітям», «У світі казки чарівної», «Для допитливих і кмітливих» та інші. (Додаток 2).

Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів я розпочинаю з перших років перебування дитини в школі. Шкільний бібліотекар робить все можливе, щоб діти полюбили  книгу, хотіли приходити до бібліотеки і бути в ній якомога довше. Під час індивідуальних та групових бесід діти молодшого шкільного віку вчаться самостійно вибирати книжки для читання, бережливо ставитися до них. Традиційно для учнів  1 – 4 класів проводяться  бібліотечні уроки: «Бібліотека – царство книг», «Як приходить книга до людей», «Твої перші енциклопедії». Цікавими для дітей є заняття, на яких вони могли б показати свої знання, проявити свій талант. Таким є урок під назвою «Ілюстрація в книжці» (Додаток 3). Мета цього заняття пояснити учням значення малюнків для розкриття змісту книжки, розвити художній смак. На уроці дітям пропонується самим намалювати ілюстрацію до своєї улюбленої книги.

Часто використовуються в книгозбірні групові рекомендаційні бесіди, бібліотечно – бібліографічні огляди – консультації біля книжкових полиць, виставок, каталогів. Такі групові форми роботи дуже важливі при роботі як з молодшими читачами, так і зі старшокласниками, які готуються до семінарів, пишуть реферати, творчі роботи (Додаток 4).

Головний зміст освітньої та виховної діяльності педагогічного колективу і в тому числі бібліотекаря – це розвиток особистості учня та його інтересів. Поставивши особистість дитини в центр навчально - виховної роботи ми повинні враховувати індивідуальні особливості, розвивати і підтримувати талант. Я надаю перевагу індивідуальній роботі з обдарованою дитиною, яка часто відвідує бібліотеку. Учениця 9 класу Одейчук Софія представляє свій творчий проект «М’яка розвиваюча книжка» (Додаток 5). Вона розрахована для дітей віком від 1 до 6 років. Запропонована книжка дає можливість дитині легко, у формі гри, познайомитись з геометричними фігурами, цифрами, допомагає навчитись розрізнити кольори. І в свою чергу прищеплює дитині любов до книги.

У бібліотеці склалася певна система роботи з краєзнавчою літературою. Сьогодні, в час духовного відродження України збільшився інтерес учнів до її історичного минулого, зокрема його культурно-мистецьких, літературних аспектів. Саме бібліотека формує особистість на засадах історії, культури, традицій народу. Незабутніми були зустрічі з поетами та письменниками рідного краю (Додаток 6). Вони допомагають учням ознайомитися із життєвим та творчим шляхом письменників-літераторів та з перших уст почути про авторське бачення характерів героїв, подій, цікавинок у написанні твору. Це збільшує інтерес школяра до автора і його книг.

Не забувають у нашій школі і традиції українського народу. Адже традиційна культура може зберегтися за умови її передачі від прадідів та батьків. Я долучилась до проведення спільно з учнями 4 класу українських вечорниць (Додаток 7).

Діти танцювали, співали українські пісні, розповідали гуморески, змагалися в конкурсах. В кінці свята всіх присутніх гостей пригостили смачними пирогами.

Такі заходи виховують у дітей любов до рідного краю, українських традицій, національну свідомість, розвивають пізнавальний і пошуковий інтерес.

У системі навчально-виховного процесу вагоме місце займає екологічна освіта та виховання екологічної культури в учнів. Протягом квітня щороку у школі проходить «Екологічний місячник». Вважаю, що він неможливий без участі шкільного бібліотекаря. Для учнів молодших класів я організовую екологічний круїз «Світ навколишній прекрасний» (Додаток 8), з учнями середньої ланки проводимо голосні читання віршів, оповідань про природу під назвою «Хай квітує земля» (Додаток 9). Діти декламують не тільки твори видатних авторів, а й пропонують свої власні вірші (Додаток 10).

Головною метою національно-патріотичного виховання є набуття учнями соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків. Форми та методи національно-патріотичного виховання спрямованні на формування у них національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати. Для читачів шкільної бібліотеки були проведені такі заходи: усний журнал «Державні символи України», година спілкування «Книго! Слово! Українська мово!», виховна година «Свята Покрова».

Бібліотекар у своїй роботі повинен тісно співпрацювати з педагогічним колективом. Практикую проведення уроків позакласного читання, занять - практикумів для прищеплення школярам навичок роботи з книгою, користування бібліотекою та інформаційними технологіями. Я систематично інформую педагогів про нові надходження літератури, що вийшли з друку. Найбільше ефективними формами масового інформування є інформаційні огляди нових книг, книжкові виставки та тематичні полиці. Систематично надаю допомогу вчителям та класним керівникам у підготовці та проведенні масових заходів. Спільні зусилля педагога і бібліотекаря мають добрі результати для творчої роботи з дітьми, допомагають гармонійному розвитку особистості.

Не залишається поза увагою робота бібліотеки з батьками учнів. Основним напрямом роботи є вивчення ролі сім’ї у читацькій активності дитини. Проводжу бесіди з батьками про їхнє ставлення до книг, надаю консультації з керівництва дитячим читанням. На батьківських зборах інформую батьків про забезпечення учнів підручниками, їхнє збереження, нові надходження літератури.

У шкільній бібліотеці працює гурток «Юний бібліотекар». Його членами є діти старшого шкільного віку. Вони допомагають ремонтувати книги (Додаток 11), беруть участь в обслуговуванні читачів, дають поради щодо вибору книжки. Діти беруть участь у конкурсах «Краща закладка», «Найкращий підручник». Ці заходи дають змогу ставитись до книги як до найбільшого надбання людства.  Щороку на початку березня в нашій школі проходить Шевченківській тиждень. У ці дні діти читають поезії Кобзаря, розігрують українські п’єси (Додаток 12). Цікавим проходить і тиждень дитячого читання. Для дітей проводяться різноманітні конкурси і вікторини. Це свято залучає дітей до бібліотеки, що стає справжнім храмом книги, в якому кожен читач відчуває себе бажаним гостем.

Шкільна бібліотека – це фундамент освіти і самоосвіти, скарбниця людських знань. Вона забезпечує потреби навчально – виховного процесу в усіх його ланках, надає систематичну і цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знань із навчальних предметів, знайомить з різноманітними джерелами інформації, навчає розуміти їх, користуватись ними, виховує творчого читача.

 

 

 

Пошук


Для користувачів
в бібліотеці діє зона Wi-Fi



Що таке віртуальна довідка?

Корисні посилання



















Сайт Звіздівської публічно-шкільної бібліотеки

Блог Мащанської публічно-шкільної бібліотеки

Блог Мирненської публічно-шкільної бібліотеки





Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz